NICHE-PARFEMY.cz

Niche parfémy a interiérové vůně

0
Váš košík

Co je niche parfém?

Typy parfémů

Designérské parfémy

Vůně od velkých společností, pro které jsou parfémy pouze část jejich výrobního či prodejního portfolia. Zpravidla jde o velké módní značky, které často ani nemusí mít vlastního parfuméra, ale najímají si je pro spolupráci externě – například Chanel či Dior.

Vůně těchto značek můžete nakoupit v běžných obchodních řetězcích, parfumériích apod. Designérské parfémy a vůně jsou vyráběné pro běžnou klientelu, tak aby zaujaly co největší počet zákazníků a zvýšili obraty firem, které do jejich vývoje a zejména následné propagace investovaly nemalé částky. U vůní, které mají následně velký úspěch na trhu, zpravidla následuje řada dalších produktů ve stejné vůni – například sprchové gely, tělová mléka, deodoranty apod. Opět ve snaze maximálního zacílení trhu a zvýšení profitu.

Samotné vonné oleje ale tvoří menší procento z celkového obsahu produktu, tak aby i cena mohla být úměrná možnostem většinového průměrného zákazníka.

Parfémy od celebrit

Parfémy a vůně nesoucí značky známých osobních showbusinessu či sportu – například David Beckham, Rihanna, Lady Gaga nebo Katy Perry.

Jejich marketingovým úkolem je zaujmout především fanoušky těchto celebrit a motivovat je ke koupi parfému od jejich oblíbence. To, jestli daná osoba onen parfém sama nosí, je často otázkou. Ale jméno prodává, a o to tady jde. Také parfémy od celebrit, stejně jako designérské, mají menší podíl vonných olejů.

Seznam zahraničních celebrit, jejichž jménem se honosí některá vůně, lze dohledat na internetu.

Niche parfémy

Slovo „niche“ (čtěte [niš]) by se volně dalo přeložit jako „jiné“ či „menšinové“.

Niche parfémy spojují tři klíčová slova: nadčasovost, soudržnost a jedinečnost. Nenásledují totiž slepě aktuální módní trendy a proto tak snadno nevychází z módy. Jsou nadčasovým výsledkem tvůrčí činnosti umělců parfumérů. Ti často popustí uzdu své fantazii tak, aby zhmotnili ty nejdivočejší nápady do originálních výtvorů, jež nejsou určeny pro průměrného mainstreamového klienta, ale které ocení především člověk hledající kvalitu a originalitu.

U niche vůní často najdete vůně neobvyklé a originální, protože tyto parfumerské domy se nebojí experimentovat, kombinovat zdánlivě nekombinovatelné vonné esence a překvapovat milovníky vůní, neboť parfuméři těchto značek jsou umělci tělem i duší.

Není neobvyklé, že parfumérský dům produkující niche parfémy přímo vlastní a provozuje sám parfumér, který stojí za jeho vůněmi a osobně si střeží směřování své značky, budování jejího jména a pověsti. Vůně ze segmentu niche běžně nenajdete v klasické maloobchodní síti, ale koupíte je pouze u několika vybraných partnerů, které si parfuméři pečlivě vybírají.

Niche parfémy jsou vyráběny v limitovaném množství, často v lokálních firmách s rodinnou tradicí, zpravidla z kvalitnějších a dražších surovin a s vyšším podílem vonných olejů, než najdete v běžné masové produkci. Jde o vůně velmi kvalitní, kterým když jednou propadnete, nebudete se chtít vrátit k mainstreamu.

My neobvyklé originální kvalitní vůně milujeme, baví nás je pro vás objevovat. Důležitý je pro nás osobní kontakt a porozumění konceptu jednotlivých značek.

Indie parfémy

Indie parfémy jsou velmi specifickou součástí trhu s vůněmi. Přeložit bychom mohli jako „nezávislé“, neboť tyto vůně často vyrábějí nadšenci, kteří nejsou vysloveně parfuméry v pravém slova smyslu. Tito nadšenci parfémy tvoří často jako hobby, v ještě menších dávkách než niche, někdy i k běžnému dennímu povolání – tzn. vůně nemusí být jejich hlavní obor činnosti/výdělku.

Dělící linka mezi niche a indie může být někdy velmi tenká, jde víceméně o množství financí a času, které do vývoje a rozvoje dané značky konkrétní jedinec či skupina vloží. Nadšenec může začít v domácích podmínkách navrhovat a tvořit malé série indie parfémů když přijde domů z práce, načež přijde s tak výjimečnými nápady, že se po čase může věnovat vůním naplno, stát se až profesionálním parfumérem a zařadit se mezi vůně nazývané niche.

Artisan (řemeslné) parfémy

Jedná se o odnož indie parfémů, která úzce specifikuje parfémy, jež jsou vyráběny ručně v domácích podmínkách, ne doma navrženy a pak vyráběny či stáčeny v laboratořích či továrnách. Parfém z kategorie artisan nemusí nutně představovat kvalitní produkt – co ale nezapře je originalita a kreativita. Do každého takového flakonu dává umělec/parfumér kousek sebe sama ve formě péče a ručního – tedy „řemeslného“ – zpracování.

Množství artisan parfému je velmi omezené, jde o velmi malé výrobní dávky. Jsou značky, které například mění vůně sezónně – každou sezónu přijdou s několika málo vůněmi dostupnými v malém množství po omezený časový úsek.